T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AFYONKARAHİSAR / MERKEZ - Çayırbağ İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Mrt

LGS öncesi öğrencilerimizin motivasyonlarını artırmak ve hedefleri doğrultusunda kendilerine yol göstermesi amacıyla Afyonkarahisar'da yer alan Ortaöğretim Kurumlarına öğretmenlerimizin rehberliğinde gezi düzenlenmiştir. Başta öğrencilerimizi okullarında ağırlayan liseler olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ederiz....

Mrt

28 Şubat  2023 Salı  günü okulumuzda haberli" İkaz Alarm Tatbikatı" gerçekleştirilmiştir. 160 kişinin katıldığı tatbikatta, Sarı İkaz ve Arkasından Kırmızı İkaz alarmları verilerek olası bir tehlike anında okulumuzu ve tüm çalışanlarımızı korumak amacıyla tahliye işlemi gerçekleştirdik. Öğrencilerimizin hazırladığı kutlama programının ardından "Yangın Söndğrme Tatbikati" yaptık

Sivil savunma; düşman saldırıları ve afet halinde halkın can ve mal kaybının en az düzeye indirilmesi için yapılacak her türlü silahsız, koruyucu, kurtarıcı önlem ve çabalara verilen addır. Ulusal varlığın korunup devam ettirilebilmesi için bir savaşın koşullarına daha barış zamanında hazırlanılması ulusal bir gerekliliktir.

Sivil Savunma´nın Tanımı ve Önemi


Düşman taarruzlarına, tabii afetlere ve büyük yangınlara karşı, halkın can ve mal kaybının asgari hadde indirilmesi; hayati öneme haiz her türlü kamu, özel teşebbüslerin korunması, faaliyetlerinin idamesi için acil onarım ve ıslahı, savunma gayretlerinin sivil halk tarafından azami şekilde desteklenmesi ve cephe gerisi maneviyatın muhafazası için her türlü silahsız, koruyucu ve kurtarıcı tedbirlerin alınması ve faaliyetlerin yapılmasını sağlamaktır.

Birinci ve İkinci Dünya savaşlarında cephede olduğu kadar cephe gerisindeki sivil halkın zayiatının fazla olduğu gözlemlenmiştir. Gelişen teknoloji ve dünyanın jeolojik yapısına bakılarak savaşlar ve doğal afetler karşısında halkın can ve mal emniyetinin sağlanması konusunda tedbir almaya gidilmiş ve bu kavrama Sivil Savunma adı verilmiştir.


Sivil Savunma Günü Fikri

1. Dünya Savaşı sonrasında sivil halkın kendini koruyabilmesi için ortaya atılmıştır. Halkın bu konuda bilinçlendirilmesi gerektiğine yönelik fikirler ve savaşın ülke merkezlerinde hissedilmesi bu günü zorunluluk haline getirmiştir. Önceleri sadece savaş konusunda bilinçlendirme etkinliği olarak karşımıza çıksa da günümüzde sivil savunma, doğal afetler ve yangınlar için de bilgilendirir. Ortaya çıkabilecek bütün doğal afetler, yangınlar vs. durumlarında halkın kendini nasıl savunabileceği anlatılır.

Türkiye'de 1959'dan Beri Kutlanıyor

Türkiye, coğrafi konumu itibariyle deprem tehlikesi yaşamaya müsait bir ülkedir. Sivil savunma konusunda bu noktada hassas davranılmakla birlikte, 1959 yılında Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Tercibe Kurulu Başkanlığı ile 28 Şubat Sivil Savunma Günü olarak kabul edilmektedir. Sivil toplum örgütleri, vakıflar ve diğer pek çok kurum bu günde birçok kutlama düzenler.

Bir farkındalık günü olarak sivil savunma günü her yıl kutlanmaktadır. Ülkedeki bütün bireylerin bilinçlendirilebilmesi, insanların tehlikelere karşı hazırlıklı olması amacıyla bu günde birçok etkinlik düzenlenir. Ülke sathındaki bütün vatandaşların örgütlenebilmesi ve toplum dinamiklerinin harekete geçirilmesi için sivil savunma günü önem taşımaktadır.

 

Şbt

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Mesleki Uygulama Esasları çerçevesinde;  DKAB öğretmenlerimiz Bilal GÜNGÖR, M.Mustafa AKIN ve Kadir DOĞANCIK rehberliğinde  öğrencilerimizin mesleki gelişimi sağlamak amacıyla  Kuran-ı Kerim okuma, Hitabet, Müezzinlik mesleki uygulama çalışmalarımız devam etmektedir.. 

Şbt

Okulumuz Müdür Yardımcısı Kadir DOĞANCIK ve DKAB öğretmenimiz Muhammet Mustafa AKIN öncülüğünde  erkek öğrencilerimizden oluşan "Okul Musiki Korosu" oluşturulmuş...  Önemli gün ve gecelerde etkinlik yapmak için çalışmalarımız devam etmektedir.  Musiki Korosuna destek veren öğretmenlerimize teşekkür ederiz...

Şbt

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenimiz Memnune ÖZDEMİR okulumuz öğrencileriyle birlikte "Haftanın Ayeti- Haftanın Hadisi "   panosu hazırlamıştır.

Şbt

Okulumuzda 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılında "Öğrencilerin kendi potansiyellerini tanımalarını sağlamak,bu potansiyeli ortaya çıkarmak, öğrenclerin gelişmesine yardımcı olmak ve akademik başarılarını  arttırmak, öğrencilerle birebir ilgilenmek" için koçluk sistemi uygulanmaktadır. 8. sınıf öğrencilerine yönelik etkin öğrenme ve ders çalışma stratejileri konusunda rehberlik yapılmaktadır. Öğrenci velilerimizle konuya ilişkin toplantılar yapılmış ve birebir görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca veli ve öğrencilerimizle Koçluk Sözleşmesi imzalanmış ve broşürler dağıtılmıştır.

 

 

Şbt

OKULDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

 

Şubat 2023 Kalite Takip Sistemi (KTS)'nde yer alan "Okulumuzda Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri" faaliyeti kapsamında  öğretmenlerimizle  Okul Müdürü Ali ALTUN başkanlığında toplantı yapıldı. Yapılan istişare sonucunda okulumuzda yaşanan sorunlar tespit edildi ve çözüm önerileri tartışıldı.Öğretmenimize teşekkür ederiz.

 Yaşanan Sorunlar;

 

1.       Teneffüste merdivenleri dikkatli kullanmamaları

2.       Öğrencilerde gözlemlenen davranış bozuklukları

3.       Öğrencilerin devamsızlık sorunları

4.       Öğrencilerin akademik başarısızlıkları

5.       Öğrencilerde kitap okuma alışkanlığının olmaması

6.       Öğrencilerin derse hazırlıksız gelmeleri

 

7.       İletişim sorunları

 

Te

6.   Çözüm Önerileri;

1.       Teneffüs aralarında merdivenlerin dikkatli kullanmaları, dikkat etmeyen öğrenciler uyarılmalı

2.       Öğrencilerde gözlenen davranış bozukluklarını gidermek için spor, sanat, müzik gibi etkinlikler yapılması

3.      Devamsızlık konusuna neden olan sorunların çözümü konusunda idare öğretmen ve aile koordine içinde çalışmalıdır.

4.      Okul, öğretmen, rehberlik servisi ve aile işbirliği içinde çalışmalıdır.

5.     Kitap okumanın faydaları konusunda öğrenci bilinçlendirilmelidir.

6.     Derse hazırlıksız gelen öğrenciler için her branşın öğretmenin kendi dersi için kontrol çizelgesi oluşturması

7.    Sağlıklı iletişim kurma yolları konusunda aileler aydınlatılmalıdır.

 

 

 

*Akademik başarı ile ilgili sorunlar:

Öğrencilerin akademik ders başarısındaki düşük olması sorununun çözümünde en önemli faktör öğrenciye hedef ve ideal bilinci kazandırmaktır. Bu da okulu ve öğretmenlerini sevmekle başlar. Öğrenci okulu sevdiği zaman aidiyet duygusu yaşar derslere ve ders dışı faaliyetlere katılır. Öğretmen dersini sevdirmek için çaba göstermelidir.

Okul, öğretmen, ve aile işbirliği içinde çalışmalıdır.

Verimli ders çalışma ile ilgili seminer verilmelidir.

Geçmiş yıllardan kalan konu eksikleri, eğlenceli videolarla konu tekrarı ek dersler ve ders çalışmaya teşvik edici yarışmalarla tamamlanmalıdır.

Hazır bulunuşluk seviyesi yükseltilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun görsel işitsel materyaller kullanılmalıdır.

Sınıf yönetiminde aktif örenme ile öğrenci merkezli öğretim yöntemleri kullanılmalıdır.

Öğrenme düzeyi ve bireysel farklılıklar göz önünde bulundurulmalıdır.

Seviye tespit sınavları uygulayarak gelinen nokta belirlenmeli.

Meslek tanıtma kulübü üniversite hazırlık çalışmalarında, ilçede mesleğinde başarılı kişileri seminer için okula davet etmelidir.

 

*Devamsızlık:

Okulun öğrencinin hedeflerine ulaşma noktasındaki yeri ve önemi noktasında bilgilendirme çalışması yapılmalıdır.

Öğrenciye okulu sevdirecek sosyal ve kültürel faaliyetler artırılmalıdır.

Devamsızlık konusuna neden olan sorunların çözümü konusunda idare, öğretmen ve aile koordine içinde çalışmalıdır.

Okul hayata yaklaştırılmalıdır.

 

*Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması:

Kitap okumanın faydaları konusunda öğrenci bilinçlendirilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun kitaplar tercih edilmelidir öğretmenler bunun denetimi sağlamalıdır.

Kitap okuma yarışmaları yapılmalıdır.

Bilinen tanınmış yazarlar okula davet edilerek kitap okumanın kişisel ve mesleki hayata etkileri konusunda farkındalık yaşatılmalıdır.

Aileler kitap okuma konusunda bilinçlendirilmeli ve kitap okuma saatleri için telefonlarına mesaj gönderilmelidir.

Bütün branş öğretmenleri öğrencilerin kitap okumaları için edebiyat öğretmenlerine destek ve örnek olmalıdır.

 *İletişim sorunları:

Öğrencilerin kendi aralarında ve öğretmenlere karşı kullandığı olumsuz iletişim kapsamında iletişim engelleri konusunda seminerler verilmelidir.

Sağlıklı iletişim kurma yolları konusunda aileler aydınlatılmalıdır.

İletişim konusunda öğretmenler örnek olmalıdır.

Arkadaşlarıyla ve büyükleriyle sağlıklı iletişim kuran Türkçeyi güzel kullanan öğrenciler ödüllendirilmeli, taltif edilmelidir.

Yapılan anketler doğrultusunda öğretmen öğrencilerini iyi tanımalı ders ve sınıf düzenini bozan öğrencilerle bireysel olarak ilgilenilmelidir.

Doğru iletişim konusunda ailelere de seminerler vermelidir.

 

*Görgü kurallarına uymadaki eksiklikler:

Görgü kuralları nelerdir ve nasıl uygulanmalıdır konusunda öğrenciler aydınlatılmalıdır.

Öğrencilerin ahlaki açıdan değerler eğitimi alanındaki eksikliğinin giderilmesi için ortak bir anlayışın geliştirilmesi gerekmektedir.

Öncelikle öğretmenler bu konuda rol model olmalıdır.

Öğrencilerin bireyler arası ilişkilerini saygı zeminine oturtabilmek adına okulun meslek dersleri öğretmenleri çalışmalar yapmalıdır.

Okul dışından adab–ı muaşeret konulu konferanslar verilmelidir.

Okul panosu hazırlanmalıdır.

 

 Çözüm Önerileri;

1.       Teneffüs aralarında merdivenlerin dikkatli kullanmaları, dikkat etmeyen öğrenciler uyarılmalı

2.       Öğrencilerde gözlenen davranış bozukluklarını gidermek için spor, sanat, müzik gibi etkinlikler yapılması

3.      Devamsızlık konusuna neden olan sorunların çözümü konusunda idare öğretmen ve aile koordine içinde çalışmalıdır.

4.      Okul, öğretmen, rehberlik servisi ve aile işbirliği içinde çalışmalıdır.

5.     Kitap okumanın faydaları konusunda öğrenci bilinçlendirilmelidir.

6.     Derse hazırlıksız gelen öğrenciler için her branşın öğretmenin kendi dersi için kontrol çizelgesi oluşturması

7.    Sağlıklı iletişim kurma yolları konusunda aileler aydınlatılmalıdır.

 

 

 

*Akademik başarı ile ilgili sorunlar:

Öğrencilerin akademik ders başarısındaki düşük olması sorununun çözümünde en önemli faktör öğrenciye hedef ve ideal bilinci kazandırmaktır. Bu da okulu ve öğretmenlerini sevmekle başlar. Öğrenci okulu sevdiği zaman aidiyet duygusu yaşar derslere ve ders dışı faaliyetlere katılır. Öğretmen dersini sevdirmek için çaba göstermelidir.

Okul, öğretmen, ve aile işbirliği içinde çalışmalıdır.

Verimli ders çalışma ile ilgili seminer verilmelidir.

Geçmiş yıllardan kalan konu eksikleri, eğlenceli videolarla konu tekrarı ek dersler ve ders çalışmaya teşvik edici yarışmalarla tamamlanmalıdır.

Hazır bulunuşluk seviyesi yükseltilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun görsel işitsel materyaller kullanılmalıdır.

Sınıf yönetiminde aktif örenme ile öğrenci merkezli öğretim yöntemleri kullanılmalıdır.

Öğrenme düzeyi ve bireysel farklılıklar göz önünde bulundurulmalıdır.

Seviye tespit sınavları uygulayarak gelinen nokta belirlenmeli.

Meslek tanıtma kulübü üniversite hazırlık çalışmalarında, ilçede mesleğinde başarılı kişileri seminer için okula davet etmelidir.

 

*Devamsızlık:

Okulun öğrencinin hedeflerine ulaşma noktasındaki yeri ve önemi noktasında bilgilendirme çalışması yapılmalıdır.

Öğrenciye okulu sevdirecek sosyal ve kültürel faaliyetler artırılmalıdır.

Devamsızlık konusuna neden olan sorunların çözümü konusunda idare, öğretmen ve aile koordine içinde çalışmalıdır.

Okul hayata yaklaştırılmalıdır.

 

*Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması:

Kitap okumanın faydaları konusunda öğrenci bilinçlendirilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun kitaplar tercih edilmelidir öğretmenler bunun denetimi sağlamalıdır.

Kitap okuma yarışmaları yapılmalıdır.

Bilinen tanınmış yazarlar okula davet edilerek kitap okumanın kişisel ve mesleki hayata etkileri konusunda farkındalık yaşatılmalıdır.

Aileler kitap okuma konusunda bilinçlendirilmeli ve kitap okuma saatleri için telefonlarına mesaj gönderilmelidir.

Bütün branş öğretmenleri öğrencilerin kitap okumaları için edebiyat öğretmenlerine destek ve örnek olmalıdır.

 *İletişim sorunları:

Öğrencilerin kendi aralarında ve öğretmenlere karşı kullandığı olumsuz iletişim kapsamında iletişim engelleri konusunda seminerler verilmelidir.

Sağlıklı iletişim kurma yolları konusunda aileler aydınlatılmalıdır.

İletişim konusunda öğretmenler örnek olmalıdır.

Arkadaşlarıyla ve büyükleriyle sağlıklı iletişim kuran Türkçeyi güzel kullanan öğrenciler ödüllendirilmeli, taltif edilmelidir.

Yapılan anketler doğrultusunda öğretmen öğrencilerini iyi tanımalı ders ve sınıf düzenini bozan öğrencilerle bireysel olarak ilgilenilmelidir.

Doğru iletişim konusunda ailelere de seminerler vermelidir.

 

*Görgü kurallarına uymadaki eksiklikler:

Görgü kuralları nelerdir ve nasıl uygulanmalıdır konusunda öğrenciler aydınlatılmalıdır.

Öğrencilerin ahlaki açıdan değerler eğitimi alanındaki eksikliğinin giderilmesi için ortak bir anlayışın geliştirilmesi gerekmektedir.

Öncelikle öğretmenler bu konuda rol model olmalıdır.

Öğrencilerin bireyler arası ilişkilerini saygı zeminine oturtabilmek adına okulun meslek dersleri öğretmenleri çalışmalar yapmalıdır.

Okul dışından adab–ı muaşeret konulu konferanslar verilmelidir.

Okul panosu hazırlanmalıdır.